روی خط خبر

موضوع: تکنولوژی و فناوری اطلاعات منبع: زومیت
امتیاز: 5 5

مطلب با عنوان دفاع انجمن حقوق مصرف‌کنندگان از علی بابا و مخالفت با اعتراض انجمن صنفی خدمات مسافرتی از وب سایت زومیت zoomit با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است.

دفاع انجمن حقوق مصرف‌کنندگان از علی بابا و مخالفت با اعتراض انجمن صنفی خدمات مسافرتی


انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با ارسال نامه‌ای به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با اشاره به غیرقانونی‌بودن گران‌فروشی، از این انجمن خواسته شواهد مربوط‌به ارزان‌فروشی وبسایت‌های اینترنتی را ارائه کند.

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با ارسال نامه ای به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با اشاره به غیرقانونی بودن گران فروشی، از این انجمن خواسته شواهد مربوط به ارزان فروشی وبسایت های اینترنتی را ارائه کند.انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در واکنش به تهدید انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به شکایت قانونی از وبسایت علی بابا به جرم ارزان فروشی بلیت هواپیما، گران فروشی و کاهش کیفیت خدمات را جرم دانست.پیش تر و در اعتراض تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی به علی بابا مبنی بر فروش ارزان تر بلیت هواپیما درمقایسه با سایر عاملان فروش، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی علی بابا را تهدید کرده بود که درصورت خودداری از افزایش قیمت بلیت هواپیما با آن برخورد خواهد کرد.پس از ورود انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به این موضوع و بررسی جوانب آن، طی نامه ای خطاب به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی درکنار یاد آوری قانون حمایت از مصرف کنندگان، فقط «هرگونه تبانی و تحمیل شرایط عرضه کنندگان کالا و خدمات و درنتیجه، کاهش عرضه یا کاهش کیفیت یا افزایش قیمت» را به عنوان جرم اعلام کرد و خواستار ارائه ی مستندات قانونی مبنی بر احراز خارج از ضابطه عمل کردن واحدهایی شد که با سود کمتر از سقف حاشیه خدمات ارائه می کنند.پیش تر، نیما قاضی، مدیرعامل وبسایت علی بابا، در پاسخ به این اخطار و تهدید انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرده بود:سود فروش بلیت متعلق به عامل فروش است و عامل فروش، چه آنلاین و چه حضوری، مجاز است از میزان سود خود به مشتری تخفیف دهد. بدین ترتیب، باتوجه به اینکه میزان تخفیف های درنظر گرفته شده به میزان ۵ تا ۹ درصد و درحدود سقف مجاز تعیین شده بوده، زیرفروشی یا دامپینگی صورت نگرفته؛ چراکه زیرفروشی به معنای فروش کالا یا خدمات با قیمتی کمتر از بهای تمام شده ی بلیت (Fare) است.مدیرعامل وبسایت علی بابا درادامه تأکید کرد:تخفیف های قانونی ارائه شده ی این وبسایت برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اوضاع نابه سامان اقتصادی و به منظور خلق تجربه ی شایسته سفر برای مسافران و ارائه ی خدمات مطلوب به مصرف کنندگان و جلب رضایت ایشان بوده و در این زمینه، علی بابا با ارائه ی بلیت های ارزان هواپیما بخشی از حاشیه ی سود را برای خود حفظ کرده است.وی افزود علی بابا ضمن رعایت قوانین رقابتی در کشور، از آژانس های مسافرتی زیرفروشی حمایت نکرده و فقط به دلیل استفاده از تکنولوژی های حوزه ی فناوری اطلاعات، موفق به کاهش هزینه های خود و درنتیجه، کاهش بخشی از سود خود شده است. تهدید علی بابا به متوقف کردن ارزان فروشی بلیت هواپیما، نوعی تبانی برای جلوگیری از ارزان فروشی به حساب می آید و طبق ماده ی هشتم قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان جرم است و دلیل اصرار انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به وقوع این جرم را نمی دانیم. این اولین بار نیست که انجمنی صنفی با ساختاری سنّتی به کسب وکارهای نوپا و استارتاپ های اینترنتی ایراد می گیرد. به طور حتم، می توان بارزترین مناقشه بین کسب وکارهای سنتی و اینترنتی را در حوزه ی تاکسی های آنلاین خواند. داده های ماهواره ای، از نشست قابل توجه زمین در تهران حکایت می کنند تیبا و ساینا با پیشرانه جدید سایپا، از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی خواهند کرد مدیر روابط عمومی دیجی کالا: خط قرمزهای محکم برای فروشندگان بسته های ترکیبی و دیتای رومینگ همراه اول به مناسب اربعین سازمان فضایی ایران برنامه های هفته جهانی فضا را اعلام کرد

مطلب با عنوان دفاع انجمن حقوق مصرف‌کنندگان از علی بابا و مخالفت با اعتراض انجمن صنفی خدمات مسافرتی از وب سایت زومیت zoomit با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است و آپین در قبال محتوای اخبار هیچ مسئولیتی ندارد.

مطلب با عنوان دفاع انجمن حقوق مصرف‌کنندگان از علی بابا و مخالفت با اعتراض انجمن صنفی خدمات مسافرتی از وب سایت زومیت با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است. جهت مشاهده جزئیات بیشتر به زومیت zoomit مراجعه نمائید.

اخبار گوناگون