روی خط خبر

موضوع: تکنولوژی و فناوری اطلاعات منبع: پونه مدیا
امتیاز: 5 5

مطلب با عنوان سئو اینستاگرام از وب سایت پونه مدیا poonehmedia با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است.

سئو اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم بصری قدرتمند است که دیجیتال مارکتر ها می توانند از مزایای آن استفاده کنند. به طور طبیعی هر فردی که در مارکتینگ شبکه ای، فعالیتی دارد، می داند که باید از تمام مزایای ممکن در این زمینه، استفاده کند. در واقع باید اکانت اینستاگرام شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر، فراتر از اینستاگرام، گسترش پیدا کند.شاید بدانید که اکانت های اینستاگرام به سختی توسط موتور های جستجو، ایندکس می شوند و به دنبال آن نمایش محتوای این اکانت ها در نتایج جستجو، کمتر پیش می آید.اکانت های اینستاگرام به این دلیل ایندکس نمی شوند که اکثر کاربران و صاحبان اکانت ها علاقه ای ندارند در راستای پیشرفت کسب و کار خود از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. از طرفی خود اینستاگرام، موتور های جستجو را بلاک می کند بنابراین ربات های موتور جستجو نمی توانند در اکانت ها Crawl کنند.به خاطر تمام دلایلی که نام بردیم مانع بزرگی بر سر راه مارکتر ها وجود دارد و آن ها نمی توانند به ترافیک اکانت های اینستاگرام خود، امیدوار باشند. به عبارتی وقتی محتوای اکانت اینستاگرام در نتایج جستجو، نمایش داده نشود، مارکتینگ از این طریق بی فایده است ولی این مساله، راه حل دارد.با ما همراه باشید تا راه حل ها را بررسی کنیم و ببینیم چگونه می توانیم اکانت اینستاگرام خود را برای موتور های جستجو، بهینه سازی کنیم.چگونه سئو اینستاگرام را بهینه سازی کنیم؟مطمئن شوید که اکانت اینستاگرام شما public استبه طور پیش فرض پروفایل های اینستاگرام، public هستند به این معنی که هر کسی می تواند به پروفایل شما دسترسی داشته باشد و محتوای آن را ببیند. به عنوان یک مارکتر، این دقیقاً چیزی است که می خواهید. با این حال، بهتر است که تنظیمات اکانت خود را چک کنید و مطمئن شوید که حساب کاربری شما public باشد.برای public کردن اکانت اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوید، روی منوی همبرگری کلیک کنید سپس به Settings رفته و در قسمت Account Privacy مطمئن شوید که گزینه Private Account غیر فعال یا اصطلاحاً off باشد.اکانت اینستاگرام خود را در profile schema قرار دهیددر schema.org می توانید برای گوگل مشخص کنید که کدام اکانت های شبکه اجتماعی متعلق به شما هستند. اگر برای کسب و کار خود از knowledge graph استفاده کرده باشید، اکانت های شبکه اجتماعی که در آن فعال هستید به صورت تصویر زیر، نمایش داده خواهند شد.اگر درباره این امکاناتی که گفتیم اطلاعات ندارید می توانید از برنامه نویس خود کمک بگیرید ولی به طور خلاصه می توان گفت profile schema یک فایل json. است که در آن شمایی از کسب و کار خود برای موتور جستجوی گوگل، ارائه می دهید. همچنین knowledge graph مجموعه ای از اطلاعات است که گوگل از منابع معتبر دریافت و ذخیره می کند و سپس در هنگام نمایش نتایج جستجو آن را در یک کادر، در سمت راست صفحه، نمایش می دهد. در تصویر زیر نمونه ای از Knowledge graph می بینید: از برنامه نویس خود بخواهید که نگاهی به Google's documentation بیندازد و مطمئن شود که اکانت اینستاگرام شما در آن قسمت وجود داشته باشد.کلید واژه مناسب در نام اینستاگرام خود قرار دهیدتگ عنوان صفحه اینستاگرام شما به صورت خودکار، بر اساس اطلاعات پروفایل، ایجاد می شود. یعنی تگ عنوان شما به صورت زیر خواهد بود:My Name (@username) • Instagram photos and videosیک جمله یا کلمه شامل کلید واژه های مورد نظر خود، به عنوان نام اصلی اکانت اینستاگرام، زیر نام پروفایل می نویسید. بر اساس کلمه ای که در این قسمت نوشته اید، می توانید بهترین نام را برای تگ عنوان انتخاب کنید.به این مثال توجه کنید:همان طور که می بینید، تگ عنوان اکانت اینستاگرام پونه مدیا در گوگل با نام آن در اکانت اینستاگرام مطابقت دارد و کلید واژه های مهم در قسمت Bio آمده است.ما به شما پیشنهاد می کنیم که در این قسمت در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید یعنی نه برای نام و نه قسمت Bio کلمات کلیدی زیادی به کار نبرید، ولی برای اینکه مخاطبان بتوانند در نگاه اول زمینه کسب و کار شما را به درستی حدس بزنند، نام با مسمایی برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید.با در نظر گرفتن این توصیه ها، اگر احساس می کنید نام مناسبی انتخاب نکرده اید به اکانت اینستاگرام خود بروید، روی دکمه Edit Profile کلیک کرده و فیلد Name را تغییر دهید.در قسمت Bio از کلید واژه ها و جملات خاص استفاده کنیدوقتی دارید اکانت اینستاگرام خود را ویرایش می کنید، باید مطمئن شوید که Bio برای موتور های جستجو، بهینه شود. برای نوشتن Bio جای زیادی برای مانور ندارید، در واقع تا ۱۵۰ کراکتر می توانید در این قسمت بنویسید. این تعداد محدودیت کراکتر، دقیقاً برای توضیحات متا در گوگل هم وجود دارد.خوشبختانه می توانید در قسمت Bio تا حدی در استفاده از کلید واژه ها زیاده روی کرده و همچنین کلمات کلیدی را با هشتگ به کار ببرید. هشتگ های اینستاگرام لینک های قابل کلیکی هستند که کاربران را به لیستی از پست ها با هشتگ مشابه، هدایت می کنند، بنابراین از نظر کاربران مفید به نظر می رسند.اگر اکانت های مشترک یا ثانویه ای برای برند خود دارید، می توانید با استفاده از user [email protected] اکانت ثانویه را به صورت قابل کلیک، در قسمت Bio درج کنید.قسمت Bio به عنوان کد HTML قابل رندر است و توسط ربات های موتور جستجو هم Crawl می شود، عملاً این قسمت، از نظر ربات ها تنها متن موجود در صفحه اینستاگرام شماست و اینجاست که بهینه سازی اهمیت خود را بیشتر از قسمت های دیگر نشان می دهد.شما می توانید از ترکیبی از ابزار TagBlender برای پیدا کردن هشتگ های مناسب و از Google Keyword Planner برای دست یابی به کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا بهترین Bio را بنویسید.بهتر است چند کلمه غیر هشتگی در Bio بنویسید به این ترتیب به موتور های جستجو، متن با معنی تری ارائه می دهید. پس تا جاییکه ممکن است Bio را جذاب نگه دارید و با کمک آن دقیقاً مشخص کنید که کسب و کار شما چیست و چه هدفی را دنبال می کنید.وقتی دارید پروفایل اینستاگرام خود را ویرایش می کنید، اطمینان حاصل کنید که فیلد Website را پر کنید. در این قسمت باید URL سایت کسب و کار خود را بنویسید.کپشن های تصاویر اینستاگرام را بهینه سازی کنیدفرض کنید که دارید تگ عنوان و توضیحات متا را می نویسید از همان قواعد برای نوشتن کپشن های تصاویر اینستاگرام استفاده کنید. سعی کنید کپشن هایی انتخاب کنید که در کلمات اول، حق مطلب را ادا کرده باشند. همان طور که در تصویر زیر می بینید در نتایج جستجو، قسمتی از کپشن نوشته شده و بقیه آن سه نقطه خورده و مشخص نمی باشد. پس چک کنید و ببینید چه تعداد از کلمات کپشن شما در نتایج جستجو، نمایش داده می شود و طوری کپشن را ویرایش کنید که کاربران را برای دیدن لینک، جذب نمایید.درست است که یک کپشن پر از هشتگ می تواند در اینستاگرام جذاب باشد ولی در نتایج جستجو یک تگ عنوان پر از هشتگ، شبیه به مطالب اسپم است.بنابراین هشتگ ها را برای انتهای کپشن قرار دهید تا در نتایج جستجو، نمایش داده نشوند.در تصویر زیر یک نمونه نتیجه جستجو بهم ریخته مشاهده می کنید که حق مطلب را ادا نکرده و معلوم نیست درباره چه چیزی قرار است توضیح بدهد: به پست های اینستاگرام مستقیماً لینک بدهیدمی توان گفت این مرحله مهم ترین قسمت برای بهینه سازی سئو اینستاگرام است.کد های اپلیکیشن اینستاگرام تا حد زیادی شامل جاوا اسکریپت است، بنابراین لینک های این اپ، از نظر گوگل، لینک های واقعی محسوب نمی شوند و به همین دلیل است که اکثر پست های این شبکه اجتماعی توسط گوگل، ایندکس نمی شوند. شما نمی توانید اکانت اینستاگرام خود را تنها با خود اینستاگرام، معرفی و محبوب کنید.برای اینکه همه بتوانند پست شما را ببینند باید لینک را دقیقاً از شبکه اجتماعی مد نظر خود مثلاً اینستاگرام، کپی کرده و درج کنید تا کاربران روی آن کلیک کرده و مستقیماً به پست شما هدایت شوند.برای کپی کردن پست، سمت راست بالای تصویر، سه نقطه را کلیک کرده تا منوی پاپ اپ باز شود، سپس گزینه copy link را انتخاب کنید. بعد از این می توانید لینک پست را در وب سایت یا وبلاگ خود، درج کنید.جمع بندیدانستیم که پلت فرم اینستاگرام چندان seo-friendly نیست بنابراین برای ایندکس کردن پست های خود مجبورید مراحلی که گفتیم را انجام دهید. ولی به خاطر داشته باشید که با بهینه سازی اکانت اینستاگرام برای موتور های جستجو، چند قدم از رقبای خود در زمینه کسب و کاری، جلوتر هستید، شما جایی بازاریابی خواهید کرد که رقیبان در آنجا نامرئی هستند. با همین چند قدم ساده می توانید از اینستاگرام خود به بهترین شکل برای بازاریابی استفاده کنید.

مطلب با عنوان سئو اینستاگرام از وب سایت پونه مدیا poonehmedia با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است و آپین در قبال محتوای اخبار هیچ مسئولیتی ندارد.

مطلب با عنوان سئو اینستاگرام از وب سایت پونه مدیا با درج لینک اصلی خبر نمایش داده شده است. جهت مشاهده جزئیات بیشتر به پونه مدیا poonehmedia مراجعه نمائید.

اخبار گوناگون